NA CO SE ZAMĚŘIT PŘI PRONÁJMU KANCELÁŘE?
Kromě bytů, domů a pozemků se na inzertních serverech objevují často také obchodní prostory nebo kanceláře. Na co nejčastěji zájemci hledí a jak připravit kancelář tak, abyste budoucím nájemníkům zajistili to nejkvalitnější pracovní prostředí?
Prostředí výrazně ovlivňuje pracovní výkony
Prostředí zahrnuje všechno, co při výkonu zaměstnání člověka obklopuje. Díky mnoha studiím je nezpochybnitelné, že má obrovský vliv na výkonnost pracovníků. Proto se na jeho kvalitu zaměřuje čím dál více zaměstnavatelů. Pokud jste se tedy rozhodli pronajmout prostor, který máte navíc jako kancelář, rozhodně nepodceňte přípravu. Už dávno totiž nezáleží jen na tom, na jaké ulici nebo v jakém patře se bude nacházet.
Co bude budoucí nájemníky zajímat?
Nekvalitní pracovní prostředí se může podepsat nejen na pracovních výkonech, ale také na zdraví pracovníků. Jsou věci, které jen stěží ovlivníte (například konstrukci budovy). Mezi důležité parametry kvalitní kanceláře, které ale ovlivnit můžete patří například:
- Dostatek světla – Světlo působí na nervovou soustavu člověka, ovlivňuje průběh biorytmů v těle a působí tak na naši celkovou pohodu. Nejlépe na nás působí přirozené denní světlo, pokud jej do místnosti proudí málo, můžete jej nahradit kvalitním umělým osvětlením.
- Přísun čerstvého vzduchu – Ve vydýchané kanceláří bez přísunu vzduchu dojde velmi rychle k poklesu produktivity. Nastupuje únava, kterou může doprovázet bolest v krku nebo hlavy. Větrání a dobrá cirkulace vzduchu v místnosti je proto zcela zásadní. Jeden z výzkumů Světové rady prokázal, že čerstvý vzduch může zlepšit naši produktivitu o 8 až 11 %.
- Tepelná pohoda – Podle Ministerstva zdravotnictví by se ideální teplota v práci měla pohybovat mezi 20 a 24 °C. A záleží také na vlhkosti vzduchu. Větrání i tepelnou pohodu můžete hravě ovlivnit pořízením kvalitní klimatizační jednotky a jejím správným umístěním.
- Klid k práci – Nadměrný hluk způsobuje bolesti hlavy, zvyšuje krevní tlak a rozptyluje od práce. Řešením mohou být kvalitní okna nebo další izolační prvky, které pohlcují zvuky mezi jednotlivými místnostmi.
- Zajištění požární ochrany – Podle stanov požární ochrany je nutné, aby na pracovišti nechyběla povinná požární technika. Tou je například hasicí přístroj, protipožární dveře, nouzové osvětlení nebo bezpečnostní informační cedulky.
Nepodceňte přípravu nájemní smlouvy
V případě pronájmu kanceláře nebo jiných nebytových prostor se prostřednictvím nájemní smlouvy zavazuje jak nájemce tak pronajímatel k dodržování konkrétních povinností. Jako majiteli vám tak bude v naprosté většině případů náležet povinnost kontrolovat prvky požární ochrany a s ní související dokumentace a další.
Nechte to na odbornících
Chcete-li mít vše pod kontrolou, svěřte svou důvěru do rukou profesionálního realitního makléře. Nejen, že vám najde toho správného nájemce. Postará se také o sepsání bezchybné nájemní smlouvy a vysvětlí vám vše, co budete potřebovat vědět. A pokud hledáte spolehlivého realiťáka ze Severní Moravy, moc rád vám s pronájmem kanceláří nebo jiných prostor pomohu. Stačí mě kontaktovat.