CO VŠE OVLIVNÍ PRODEJ NEMOVITOSTI?
Procházíte inzeráty s nemovitostmi a narazíte na 2 velmi podobné byty. Jsou v jednom městě, mají podobné dispozice a stejně se prodávají za zcela odlišnou cenu. Existuje totiž celá řada faktorů, které mohou ovlivnit prodej i výslednou cenu nemovitosti. Jaké jsou ty nejčastější?
Lokalita
Už několik stovek metrů může pořádně zamávat s prodejem. Je totiž obrovský rozdíl, jestli budete zbytek života trávit s výhledem na park nebo u frekventované silnice. Prostředí je považováno za nejsilnější faktor při rozhodování o koupi. Zájemci budou chtít vědět, jestli je v blízkosti obchod, restaurace nebo další služby a jaká je dopravní dostupnost například do centra města.
První dojem
Pokud potenciálního kupce dokážete zaujmout na první pohled, máte obrovskou výhodu. Trh s nemovitostmi je plný nejrůznějších inzerátů a být originální není rozhodně na škodu. Skvěle fungují profesionální fotografie, videoprohlídky nebo třeba 3D půdorys. K tomu, aby se zájemce zamiloval do interiéru, může pomoci i home staging. Jedná se o zatraktivnění prostoru pomocí nábytku a dekorací, díky kterému si člověk daleko lépe představí, jak by se mu v daném bytě nebo domě žilo.
Stav nemovitosti
Nikdo nechce kupovat zajíce v pytli. Potenciální kupec se bude zajímat o to, jak na tom doopravdy kupovaný byt nebo dům je. Jak jsou řešené odpady, elektřina, voda nebo plyn? Bude potřeba rekonstrukce? A jak to vypadá s parkováním? Každá maličkost se počítá. Pokud tedy můžete, zaměřte se na nedokonalosti a zkuste je vylepšit. Před tvorbou inzerátu a nafocením fotek vymalujte pokoje a opravte drobné vady na kráse. K zájemcům buďte naprosto upřímní a řekněte jim vše narovinu. Stejně to totiž jednou zjistí a předejdete tak řadě problémů.
Prezentace nabídky
Možná si říkáte, že o nic nejde. Stačí přece nafotit pár fotek a zveřejnit je na některém z mnoha inzertních serverů. Tak to ale bohužel nefunguje. Prodej nemovitosti je často komplikovaný a dlouhý proces, který vyžaduje 100% nasazení a mnoho času. Vyplatí se najmout makléře? Určitě ano. Nejen, že trhu s nemovitostmi opravdu rozumí. Nabídne vám navíc profesionální pohled na věc a dostane vaši nemovitost přesně tam, kam potřebujete. Nespoléhá se totiž jen na jeden inzertní server, ale publikuje na několika desítkách webů a vsází také na online marketing, díky kterému bude vaše nabídka nepřehlédnutelná.